Powered by Payt
Automatisering
Plaatsingsdatum: 23 oktober 2019

7 Kansen om met FinTech uw cashflow én klantrelatie te verbeteren

Technologie voor credit management en automatisering van debiteurenbeheer, dat zet toch juist de relatie met klanten onder druk? Dat hoeft niet! Met deze 7 kansen profiteert u optimaal van FinTech, zowel voor een betere cashflow als voor de klantrelatie.

Geschreven door: NLBeterBetaald
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

1. Verminder betaalongemak

Zorg dat uw debiteur zo min mogelijk over de betaling hoeft na te denken. U maakt de betaling van een factuur makkelijker door verschillende betaalmogelijkheden toe te voegen, waaronder een iDEAL-link. Dat verlaagt de drempel voor betalen, en dat leidt tot beter betaalgedrag. Met slimme debiteurensoftware voegt u eenvoudig iDEAL-links en andere betaalmogelijkheden toe.

2. Optimaliseer het facturatieproces op basis van de data van uw eigen debiteuren

Hoe betalen uw debiteuren: na hoeveel dagen of hoeveel herinneringen? En welke betaalmogelijkheden werken het beste? Op basis van de gegevens over het betaalgedrag van uw debiteuren, kunt u het facturatieproces optimaliseren. Het ondersteunt de relatie met uw klant, door betaalmogelijkheden en herinneringen die passen bij de manier van werken van uw klant. 

Denk bijvoorbeeld aan:

Met cloud software voor debiteurenbeheer haalt u op een slimme en efficiënte manier data over betaalgedrag boven water.

3. Houd tijd over door automatisering en besteed deze aan de achterblijvende betalingen

Automatiseert u met technologie uw debiteurenbeheer, dan houdt u tijd over. Tijd die u kunt besteden aan achterstallige betalingen of klanten die extra aandacht nodig hebben. Dat komt de klantrelatie ten goede en vergroot de kans op snellere betalingen.

4. Creëer een extra klant-contactmoment

Elke factuur is ook een klant-contactmoment, waar financiële technologie u kan helpen om de klantervaring te verbeteren. Bijvoorbeeld omdat het mogelijk is om per factuur de dialoog aan te gaan. Zo blijft u met uw klant in gesprek over geleverde producten en diensten, en de factuur daarvoor.

Persoonlijk debiteurenbeheer, maar dan wel geautomatiseerd?

De slimme debiteurensoftware van Payt regelt. Get it. Payt.

Download brochure

5. Boek een factuur automatisch in het boekhoudprogramma van uw debiteur in

Werkt uw klant met SimplerInvoicing? Dan kunt u facturen automatisch in het boekhoudprogramma van uw debiteur inboeken. Dankzij slimme technologie is het mogelijk om dat geheel automatisch te doen. Software kan facturen snel naar een UBL-bestand omzetten, waardoor facturen aan alle verwerkingsregels voldoen. Dat scheelt u en uw debiteur tijd én het komt de klantrelatie ten goede.

6. Houd met slimme software de touwtjes in handen bij een incassotraject

Bij een onverwacht incassotraject te weinig informatie in het dossier of ontbrekende informatie? Dat maakt het lastig om het traject goed te doorlopen. Houd alle communicatie eenvoudig en efficiënt bij elkaar met software voor debiteurenbeheer. Via FinTech start u zelf een incassotraject waarbij u de touwtjes in handen houdt en de klantrelatie intact blijft.

7. Blijvend onder de aandacht komen met een geautomatiseerd, consistent proces

Hoe vaak heeft u al gebeld en te horen gekregen ‘oh ja, die lag ergens op een stapel’ als het om een factuur gaat? Met automatisering van debiteurenbeheer ontwerpt u een consistent proces voor uw debiteurenbeheer: voor het versturen van facturen tot herinneringen, dialoog over een factuur en het starten van een betalingsregeling of incassotraject. Elk moment in dit proces is weer een klantcontactmoment en de factuur blijft onder de aandacht. De kans is klein dat uw debiteur de factuur dan vergeet te betalen.

Automatiseer debiteurenbeheer zonder persoonlijk klantcontact te verliezen

De slimme debiteurensoftware van Payt regelt het. Download onze brochure voor meer informatie.

Download brochure

Brochure NL Beter Betaald

Sneller en beter betaald worden

Met onze 10 inzichten