Powered by Payt
Communicatie
Plaatsingsdatum: 21 februari 2019

Facturen sturen is een contactmoment

Facturen sturen is een tijdrovende klus. Door te automatiseren, vermindert u de tijd die u eraan kwijt bent, maar de klantrelatie kan erdoor ondersneeuwen. Vooral als er betalingsherinneringen of een incassotraject aan te pas moeten komen. Door facturen sturen te zien als klantcontactmoment, haalt u veel meer uit het proces van facturen sturen.

Geschreven door: NLBeterBetaald
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Veel bedrijven zien facturen sturen als ‘iets dat nu eenmaal moet gebeuren’. Veelal besteden bedrijven facturen sturen en debiteurenbeheer zelfs uit aan derde partijen, zodat zij er zelf niet mee belast zijn. Zonde, want het periodieke karakter van facturen sturen, leent zich uitstekend om aan de relatie met de klant te werken.

Introduceer fintech in uw werkwijze

Gelukkig hoeft u niet heel veel tijd te besteden aan het intensiveren en optimaliseren van het facturatieproces. Met de nieuwste technologieën uit de financiële wereld maakt u automatisering makkelijker, krijgt u snel inzicht in betaalgedrag, de wensen van de klant en de meest effectieve manieren om sneller betaald te krijgen.

Lees meer over beter betaald krijgen

10 tips om sneller en strategischer te innen

Download whitepaper

Empathisch facturen sturen

Verplaats u in de wensen van uw klant om een klantvriendelijk proces vorm te geven. Vraag uzelf eens: hoe ontvang ik graag facturen? Facturen sturen draait om een empathische aanpak, waarin u blijk geeft van klantwensen. Klanten willen helderheid, een makkelijke manier om te betalen en een verklaring van het bedrag. Bouwt u een factuur op deze manier op, dan vermijdt u irritatie en is de kans dat uw klanten beter betalen aanzienlijk groter.

Vereisten van goed facturen sturen

  • Zorg dat de factuur overzichtelijk is;
  • Vermijd standaard templates; maak uw eigen template;
  • Verklaar de geleverde diensten of producten met een urenstaat of beschrijving;
  • Voeg altijd de basics toe: facturatiedatum en -nummer, BTW- en KvK nummer en de bedrijfsgegevens van uzelf en uw klant;
  • Vermeld altijd een betalingstermijn, het liefst de datum én het aantal dagen. (Tip: kies voor een ongebruikelijke betaaltermijn). Als u niets vermeldt, mag de klant uitgaan van de wettelijk geregelde standaardtermijn van 30 dagen;
  • Maak het uw klanten makkelijk te betalen door diverse betaalopties (iDEAL/PayPal) aan te bieden;
  • Tot slot, klanten met vragen moeten ergens terecht kunnen. Geef aan waar.

Brochure NL Beter Betaald

Sneller en beter betaald worden

Met onze 10 inzichten