Powered by Payt
Automatisering
Plaatsingsdatum: 8 november 2019

Niemand verwacht deze next step na e-factureren

Bijna een kwart van alle Nederlandse bedrijven verstuurt e-facturen, schrijft het CBS in de publicatie ‘ICT, kennis en economie 2019’. Stel dat je niet alleen facturen automatisch kunt verwerken, maar ook de opvolging automatisch gaat? In deze blog laat Sander Kamstra, kennisexpert van NLBeterBetaald, weten wat de next step na e-factureren inhoudt. Een stap die ook persoonlijk contact met debiteuren bevat!

Geschreven door: NLBeterBetaald
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Nederlandse bedrijven zitten met het versturen van e-facturen rond het Europese gemiddelde, schrijft het CBS. Deze bedrijven ‘verminderen hun papierverbruik en verlagen hun verzendkosten’. En, zo schrijft het bureau, met volledig automatisch verwerkte facturen wordt de efficiencywinst van bedrijven groter en de kans op administratieve fouten kleiner.

The next step: automatisering van debiteurenbeheer

“Efficiencywinst is niet alleen te behalen bij volledig geautomatiseerde verwerking van facturen. Ook het automatiseren van uw debiteurenbeheer levert datzelfde op. U krijgt er sneller door betaald en bent er minder tijd aan kwijt”, zegt Kamstra, debiteurenbeheer-expert en directeur van Payt, slimme software voor debiteurenbeheer.

Kamstra ziet dat veel bedrijven, met name in het MKB, debiteurenbeheer naast de dagelijkse werkzaamheden doen. “Dat is logisch: er is zoveel waar in het bedrijf aan te werken is! Door het automatiseren van de repetitieve administratieve handelingen - zoals het versturen van een herinnering - is er snel efficiencywinst te boeken”, zegt Kamstra. “Het uit handen nemen van administratieve taken geeft u en uw medewerkers tijd voor belangrijkere zaken: aandacht voor klanten die het meer nodig hebben of grotere uitdagingen. Het vermindert ook werkdruk.”

Slimme software neemt niet alleen repetitieve taken uit handen. Het geeft u ook de volledige controle over het proces. Denk aan een herinneringstraject pauzeren of een betalingsregeling aanbieden. De consequente manier van herinneren zorgt voor beter betaalgedrag van uw debiteuren en draagt bij aan de waardering van uw klanten voor uw bedrijf. Hoe dat precies zit, leest u in de blog ‘Hoe een uitblijvende opvolging van facturen tot lagere waardering van uw klanten leidt’.

Behoud van persoonlijk contact

Is automatisering niet gelijk aan het verlies van persoonlijk contact? Kamstra is stellig: “Zeker niet. Goede automatisering van debiteurenbeheer moet juist de klantrelatie ondersteunen. Denk bijvoorbeeld aan per factuur met uw klant communiceren, en dat alle communicatie over de factuur op één plek te vinden is. Efficiënt én persoonlijk!”

Ook klaar voor the next step na e-factureren?

Automatiseer uw debiteurenbeheer zonder persoonlijk klantcontact te verliezen. Krijg sneller en beter betaald, waar u zelf minder tijd voor nodig heeft. De slimme debiteurensoftware van Payt regelt het. Download onze brochure voor meer informatie.

Download brochure

Brochure NL Beter Betaald

Sneller en beter betaald worden

Met onze 10 inzichten