Powered by Payt
Communicatie
Plaatsingsdatum: 24 januari 2019

Verminder openstaande facturen met betaaltermijn

Een factuur met een betaaltermijn van 17 dagen wordt sneller en vaker binnen de termijn betaalt dan een factuur met een betaaltermijn van 30 dagen. Wij zien in onze Debiteurenmonitor dat debiteuren zich weinig aantrekken van conventionele betaaltermijnen (14 of 30 dagen), maar eigen, interne betaaltermijnen hanteren. Een ongebruikelijke betaaltermijn valt echter wel eerder op.

Geschreven door: NLBeterBetaald
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

On top of mind bij je klanten

Voorkom openstaande facturen door direct en helder te vermelden wat u verwacht. Dan is de kans groter dat je factuur niet onverwerkt op de stapel beland. Een ongebruikelijke betaaltermijn is één van de manieren waardoor u on top of mind bij de klant blijft. Ziet een klant 17 dagen staan in plaats van de gangbare 30 dagen-durende termijn, dan zal deze eerder geneigd zijn de factuur onmiddellijk in gang te zetten.

Een ongebruikelijke betaaltermijn is één van de manieren waardoor u on top of mind bij de klant blijft. Ziet een klant 11 of 17 dagen staan in plaats van een gangbare betaaltermijn van 30 dagen, dan zal deze eerder geneigd zijn de factuur direct in gang te zetten. Dit is echter wel afhankelijk van de verdere inspanningen die u verricht.

Verminder openstaande facturen door betere communicatie

Een factuur is een betaalverzoek, maar ook een contactmoment tussen klant en leverancier. Het kan zelfs het enige contactmoment zijn tussen u en uw klant. Een goed opgestelde factuur vertelt de klant wat u toekomt na gedane zaken, maar geeft ook blijk van urgentie, trots en een prettige samenwerking. Hoe beter u in staat bent te communiceren via een factuur, hoe beter uw klanten betalen. En dat verkleint de stapel openstaande facturen.

Lees meer over beter betaald krijgen

10 tips om sneller en strategischer te innen

Op welk moment worden facturen betaald?

Lees verder onder de afbeelding

Deze data is onderdeel van onze Debiteurenmonitor waarmee we elk kwartaal de ontwikkeling van het betaalgedrag laten zien.

Data driven factureren

Het betaalgedrag van uw klanten verbeteren, vraagt om een data driven aanpak en experimenten om te testen wat het beste werkt. Openstaande facturen tegengaan met ongebruikelijke betaaltermijnen is één van de dingen die helpt, maar op zichzelf zal het niet genoeg zijn. Zorg dat dit een onderdeel is van uw strategie om beter betaald te krijgen. Dat hoeft u niet veel tijd te kosten, want dankzij automatisering, data driven insights en de meest recente fintech oplossingen zijn effectieve strategieën makkelijk te implementeren. Maakt u zich zorgen om het bijhouden van diverse ongebruikelijke termijnen voor verschillende klanten? Met de juiste software is dat slechts een kwestie van eenmaal aanvinken en achteroverleunen.
Brochure NL Beter Betaald

Sneller en beter betaald worden

Met onze 10 inzichten